Os novos media no 'The Economist'

« The era of mass media is giving way to one of personal and participatory media »

« Just as everybody has an e-mail account today, everybody will have a blog in five years »

« Journalism won’t be a sermon any more, it will be a conversation. »

« Podcasting will change radio, not kill it »

« Somebody who reads Wikipedia is rather in the position of a visitor to a public restroom: it may be obviously dirty, so that he knows to exercise great care, or it may seem fairly clean, so that he may be lulled into a false sense of security. What he certainly does not know is who has used the facilities before him. » (Esta barbaridade é dita por um ex-editor da Enciclopédia Britânica!)

A edição impressa do Economist da próxima semana traz um dossier sobre os novos media, e dedica especial atenção aos blogs. A primeira parte pode ser lida aqui, o restante exige registo pago no site.

Também à borla, os podcasts das entrevistas com o director da Technorati e o editor-chefe da Wired, incluídas no dossier, estão aqui e aqui, respectivamente.

Via Weblog Tools Collection.

O teu comentário

Preencha os seus detalhes abaixo ou clique num ícone para iniciar sessão:

Logótipo da WordPress.com

Está a comentar usando a sua conta WordPress.com Terminar Sessão /  Alterar )

Imagem do Twitter

Está a comentar usando a sua conta Twitter Terminar Sessão /  Alterar )

Facebook photo

Está a comentar usando a sua conta Facebook Terminar Sessão /  Alterar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: